A pedagógia esetében három olyan tartalmi elem is van, amely a pedagógia tematikánál gyakran fordul elő, míg máshol kevésbé jellemző az alkalmazásuk. Ilyenek elsősorban a tanítással közvetlen összefüggő tartalmi ismérvek (tanterv, tantárgy stb.), de más területekhez képest gyakori még a személyekre, illetve intézményekre vonatkozó ismérvek is. Az általános séma felépítése emiatt valamivel bonyolultabb, mert ezeket a kategóriákat is figyelembe veszi.
Általános, összesített séma almezőtípusok szerint
Sorrend:
650 $a tantárgytípus $x bármilyen kiemelt fogalom $x személyekkel kapcsolatos típus $x intézménytípus $x szempont
Magyarázat:
1. tantárgytípus: tanterv, … nevelés (pl. erkölcsi nevelés), … fejlesztés (pl. zenei fejlesztés), … képzés (pl. jogászképzés), … szakképzés (pl. egészségügyi szakképzés), … továbbképzés és valamilyen konkrét szakma oktatása (pl. autószerelő, mint szakmai gyakorlat)
2. kiemelt fogalom (bármilyen tematikával kapcsolatos)
3. személyekkel kapcsolatos típus: foglalkozás, társadalmi réteg, korcsoport, etnikum, nem vagy bármilyen egyéb szempontok szerint megkülönböztetett csoport
4. intézménytípus - iskolatípus, szervezett oktatási formák, testület, egyéb intézmény, szervezeti tevékenység, tagozat, iskolai osztály (pl. diákönkormányzat, oktatásügy, felnőttoktatás is)
5. szempont (tudományág, mint vizsgálati szempont, módszer)
Pl.
650 $a zenei fejlesztés $x játék $x kisiskoláskor $x alapítványi iskola $x neveléslélektan
Séma
650 $a tantárgytípus $x bármilyen kiemelt fogalom $x személyekkel kapcsolatos típus $x intézménytípus $z földrajzi $y idő $x szempont
Pl.
650 $a zenei fejlesztés $x játék $x kisiskoláskor $x alternatív iskola $z Győr $y 20. sz. $x didaktika
Az alapsémából bármelyik tartalmi jellegzetességet kifejező almezőtípus elmaradhat, természetesen mindig a tartalomnak megfelelően, és az almezőkódoktól függetlenül. A sorrendiség nem vonatkozik a gyógypedagógia tárgyú könyvekre, ahol a fogyatékosság típusát meghatározó csoportnév áll mindig az első helyen.