Gyógypedagógiai terminológiai váltás: kb. 20 éve a teljes tudományterületet érintető változás, az akkor általánosan elterjedt szakkifejezések használata ma súlyos hibának számít (pl. debilis, ma tanulásban akadályozott).
A gyógypedagógiában előforduló tipikus tartalmi elemek sorrendje
Séma
1. fogyatékosság típusa 2. tantárgytípus 3. kiemelt fogalom 4. személy típus 5. intézménytípus 6. szempont
A sémából bármelyik tartalmi jellegzetességet kifejező almezőtípus elmaradhat, természetesen mindig a tartalomnak megfelelően, és az almezőkódoktól függetlenül.
Pl.
650 $a vak gyermekek $x rajz $x korai fejlesztés $x óvoda
Az érintett fogyatékosság típusa vagy általános megjelölése csoportként mindig főtárgyszó lesz.
Pl.
650 $a hallássérült gyermekek $x korai fejlesztés
650 $a diszlexiás gyermekek $x anyanyelvi nevelés